Αρχική ΥΓΕΙΑ ΕΦΕΤ: Ενημέρωση των καταναλωτών για το αλάτι

ΕΦΕΤ: Ενημέρωση των καταναλωτών για το αλάτι

αλάτι

Εσείς πόσο αλάτι χρησιμοποιείτε καθημερινά; Ο ΕΦΕΤ προειδοποιεί και συνιστά προσοχή δίνοντας συμβουλές για να το περιορίσετε.

Το αλάτι είναι μία από τις πιο… ύπουλες ουσίες που χρειάζονται ιδιαίτερη προσοχή σε καθημερινή βάση. Αν θέλετε να διαφυλάξετε την υγεία σας, προσπαθήστε να το μειώσετε στο φαγητό.

Ο Ενιαίος Φορέας Ελέγχου Τροφίμων (ΕΦΕΤ) προειδοποιεί και με ανακοίνωσή του, αποκαλύπτει πως τρώμε διπλάσια ποσότητα απ’ όση συνιστάται για καλή υγεία.

Πέντε γραμμάρια την ημέρα

Σύμφωνα με τον ΕΦΕΤ, ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (ΠΟΥ) συνιστά να μην υπερβαίνουμε τα 5 γραμμάρια την ημέρα. Το όριο αυτό αφορά τους ενήλικες, για τα παιδιά είναι χαμηλότερο.

Ο ΕΦΕΤ συνιστά 10 απλά βήματα για να καταφέρετε να μειώσετε το αλάτι που τρώτε:

  1. Να διαβάζετε τις ετικέτες των τροφίμων και να επιλέγετε όσα έχουν την μικρότερη περιεκτικότητα σε αυτό. Βάσει της ευρωπαϊκής νομοθεσίας, «χαμηλής περιεκτικότητας σε αλάτι» θεωρείται κάθε τρόφιμο που περιέχει αναλογία μικρότερη από 0,3 γρ. ανά 100 γρ. προϊόντος. Επιπλέον, υπάρχουν και οι συγκριτικοί ισχυρισμοί. Σύμφωνα με αυτούς, ένα τρόφιμο θεωρείται «μειωμένης περιεκτικότητας σε αλάτι» εάν έχει τουλάχιστον 25% λιγότερο σε σύγκριση  με άλλα, παρόμοια προϊόντα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, σύμφωνα με τον ΕΦΕΤ, είναι η φέτα με λιγότερο αλάτι.
  2. Να «ξαλμυρίζετε» το τυρί φέτα ή τις ελιές που χρησιμοποιούνται παραδοσιακά στην ελληνική σαλάτα.
  3. Να ξεπλένετε τις κονσερβοποιημένες τροφές που διατηρούνται σε άλμη πριν τις καταναλώσετε.
  4. Μην προσθέτετε αλάτι όταν μαγειρεύετε ρύζι, ζυμαρικά ή άλλα επεξεργασμένα δημητριακά.
  5. Μάθετε να χρησιμοποιείτε αρωματικά βότανα (φρέσκα ή αποξηραμένα) για να ενισχύετε την γεύση των τροφών.
  6. Περιορίστε την κατανάλωση επεξεργασμένων τροφίμων (π.χ. σάλτσες, στιγμιαία τρόφιμα) που είναι πλούσια σε αλάτι. Να προτιμάτε τις φρέσκιες, ακατέργαστες τροφές και τα επεξεργασμένα τρόφιμα χωρίς πρόσθετες ποσότητες.
  7. Όταν αγοράζετε ψωμί από τον φούρνο της γειτονιάς σας, να ζητάτε ψωμί χαμηλό σε αλάτι.
  8. Όταν τρώτε σε χώρους εκτός σπιτιού (εστιατόρια, ταβέρνες κ.λπ.), να ζητάτε να μην προσθέτουν αλάτι στις σαλάτες, τα ορεκτικά και το φαγητό της ώρας.
  9. Να προτιμάτε το ιωδιούχο αλάτι (είναι εμπλουτισμένο με ιώδιο), για να εξασφαλίζετε επαρκή πρόσληψη αυτού του θρεπτικού συστατικού. Από τη σύσταση αυτή εξαιρούνται τα άτομα που ακολουθούν ειδικό διαιτολόγιο χαμηλό σε ιώδιο. Να θυμάστε ότι το αλάτι Ιμαλαΐων δεν είναι εμπλουτισμένο με ιώδιο.
  10. Απομακρύνετε την αλατιέρα από το τραπέζι και μην προσθέτετε αλάτι στο φαγητό πριν το δοκιμάσετε